טויוטה יאריס

טויוטה יאריס החלה לכבוש את העולם כבר בתחילת המילניום הנוכחי כאשר זכתה בתואר מכונית השנה באירופה ובפרס המנוע של השנה בשנת 2000. מאז, בכל מודל, שנה אחר שנה, המשיכה טויוטה למצב את הקומפקטית המהפכנית כאחד מכלי הרכב הבטיחותיים והמעוצבים ביותר בסגמנט הקומפקטיות.

מודל זה הוא הראשון שזכה לדירוג הבטיחות הגבוה ביותר מבחני הריסוק של יורו NCAP, והוא מאפשר לנהגים לחסוך הון בעלויות הדלק באמצעות מערכת הנעה היברידית מלאה הנטענת מעצמה במהלך הנסיעה. בחלוף השנים נמכרו יותר מארבע מיליון מכוניות טויוטה יאריס, כאשר חצי מיליון מתוכן הן בגרסאות ההיברידיות החדשות. הדור הרביעי של הרכב, המגיע אלינו השנה, יכלול ביצועים משופרים ודינמיים בזכות פלטפורמה המכונה "ארכיטקטורה גלובלית חדשה – B-GA (TNGA)".

העיצוב החיצוני של היאריס

העיצוב החיצוני של טיוטה יאריס במודל החדש מרהיב ביופיו וכולל שני פנסים המזכירים את עיניו של נץ ממוקד מטרה הנראים לעין, הן מחזית הרכב והן משני צדדיו. העיצוב המהודק הממחיש את הסטנדרטים המתקדמים של הרכב יוצקים לתוך היאריס אופי מיוחד שאין שני לו. בסיס הגלגלים שגדל השנה ב-50 מ"מ מוסיף לרכב נוכחות יציבה יותר, מבלי לפגוע ביתרונות של המבנה הקומפקטי בעיר. הצמיגים עשויים מחישוקי סגסוגת קלה 16-15 אינץ'. אורכו הכולל של הרכב הצטמצם ב-5 מ"מ, ובכך מובטח תמרון מהיר בעקיפות ובעת החניה ללא פגיעה בנוחות הנוסעים הנמצאים בפנים.

מתחת לכל העיצוב הנפלא הזה ממתינים מרכבים ושלדה חזקים יותר משל הדגמים הקודמים שנועדו להבטיח לנוסעי הרכב לא רק חוויית נסיעה אחרת ברכב מעוצב באלגנטיות מרשימה, אלא גם תחושה בטוחה יותר במרכז חזק להפליא. השנה בחרו בטויוטה להנמיך מעט את מכסה המנוע, עובדה שכמעט ואינה מורגשת בעיצוב הרכב אך בנסיעה עצמה ניתן לחוש בהבדל שכן שדה הראייה התרחב עבור הנהג. הדגם מגיע בשלל צבעים המתאימים לטעמו האישי של כל נהג, וכוללים גם שילובים מעניינים בין גג שחור לרכב אדום או כחול המזכירים מאוד את ימיה של היאריס על מסלולי הראלי ב-2017.

גם בגרסת ההאצ'באק ישנן מספר רמות גימור שונות החל מהגרסה הבסיסית ועד לגרסת הפריים שבה חישוקי הגלגלים מגיעים ל-16 (במקום 15 בגרסאות האחרות).

עיצוב הפנים של הרכב

גם מבפנים היאריס מרשימה. היא כוללת מרכב שמפתיע את הנוסע ומרווח מאוד עם שמשות מוכהות מאחור שמאפשרות לנסוע גם ביום הקיצי ביותר מבלי להסתנוור. מול רכבי הקומפקט האחרים היא נוחה להפליא גם במושבים האחוריים. הגג הפנורמי של גרסת ה-SKY מאפשר לכל נוסעי הרכב ליהנות מחווייה נפלאה של בריזה או אור שמש טבעי בימים הנעימים.

הפתעה מיוחדת מצפה למי שמביט לכיוון הדלתות הפנימיות – תאורת אווירה כחולה בהירה. חלק מהדגמים מציעים גם אפשרות להגה מצופה עור לעיצוב מהוקצע ויוקרתי יותר. בטויוטה לא חסכו גם על תאי האחסון (קומפקטית או לא) והוסיפו מקום לאחסון בקבוקים הן בדלת הקדמית והן בדלת האחורית, קונסולה מרכזית עם תא אחסון ומחזיקי כוסות קדמיים.

בתוך חבילת המולטימדיה תמצאו מסך מולטימדיה ''8, דיבורית BT, כניסת USB ומערכת מולטימדיה בנויה – Toyota Touch 2.

מערכת הבטיחות של טויוטה: להגנה על הנהג, הנוסעים, הולכי הרגל וכלי רכב אחרים

מערכת הבטיחות המהפכנית של טויוטה שומרת על חייהם של כלל האנשים ברכב ובסביבתו. מתוך חשיבה חדשנית להענקת תחושת בטחון מרבית פותחה מערכת Toyota Safety Sense, העושה שימוש במערכות דיגיטליות אקטיביות למניעת תאונות.

מה היא כוללת? מערכת התרעה ותיקון סטייה מהנתיב תוך שימוש במצלמות המזהות את סימוני הנתיב המוטבעים על הכביש ושליטה מלאה בכיוון ההגה. הרכב מזהה אם יש סטיה ללא כוונה (ללא איתות מקדים). התרעה קולית וויזואלית תופעל ותנועת ההגה תתוקן באופן אוטומטי. בנוסף, תופעל מערכת מניעת התנגשות הכוללת בלימת חירום אם זוהה כל אובייקט לפני הרכב, לרבות: רכב נוסף, הולך רגל, אופניים או אופנוע. מערכות אלה מועצמות בזיהוי תמרורי דרך, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, כריות אוויר ומגוון רחב של חיישנים ומצלמות המסייעים לנהג לשלוט בצורה מוחלטת בסביבתו.

טויוטה יאריס החדשה בדור הרביעי מאובזרת במערכות הבטיחות המתקדמות, ולצד כל מערכות הבטיחות שהוזכרו לעיל נכללת גם כרית בטיחות מרכזית, שאינה קיימת באף מכונית קומפקטית אחרת נכון להיום.

מערכת הנעה היברידית

אחת ההפתעות הגדולות באמת ביאריס היא האפשרות לרכוש את הרכב עם מערכת הנעה היברידית, המאפשרת לנסוע בכבישי ישראל בצריכת דלק נמוכה באופן מדהים שעומדת על פי היצרן על 29.4 ק"מ לליטר. מלבד זאת, הטכנולוגיה ההיברידית מתאימה במיוחד למי שחושב על כדור הארץ שלנו: כלי הרכב ההיברידיים כוללים פליטת מזהמים מינימלית מצינור הפליטה ונסיעה שקטה מאוד.

כאשר הרכב עוצר או מתחיל את התנועה בקושי תשמעו את המנוע, ותוכלו ליהנות ממוזיקה איכותית לאורך כל הדרך ללא צלילי הרקע הלא נעימים שמפיק המנוע.

הרכב ההיברידי בניגוד לחשמלי אינו זקוק להפסקות טעינה. אין הגבלה לנסיעה של מאתיים עד שלוש מאות קילומטרים כמו במכוניות החשמליות. הרכב נטען בעצמו במהלך הנסיעה ואתם יכולים להמשיך לנסוע בלי תלות במקור חשמל זמין. בנוסף, אם הסוללה נחלשת הרכב עובר אוטומטית לצריכת בנזין וממשיך לטעון מחדש.

השיטה ההיברידית משפיעה גם על הדרך שבה הרכב פועל בזמן בלימה או האטה ואוגר חשמל לשימוש מאוחר יותר. בזמן העצירה המנוע משתתק וחוזר לפעילות רק כאשר אתם ממשיכים להניע את הרכב.

אם נכנסתם לעקיפה או שאתם נוסעים במעלה ההר, הרכב ההיברידי ישתמש בעוצמה המגיעה גם ממנוע הבנזין ויוכל להעניק לרכב את העוצמה הדרושה כדי לצלוח את העלייה. מיד לאחר מכן, הרכב יעבור לצריכת אנרגיה אך ורק מהמנוע החשמלי.

לסיכום, טויוטה יאריס החדשה עומדת להפתיע את הנהג הישראלי עם עיצוב מרשים, צריכת דלק חלומית ומערכות הגנה מתקדמות שלא מביישות את המשפחתיות המתקדמות בעולם.

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות